داتیس



کمپین تبلیغاتی صدا و زیما

کمپین تبلیغاتی صدا و زیما تیم مارکتینگ داتیس تابستان 1400 را با کمپین «صدا و زیما» و جوایز هیجان انگیز آن شروع کرد. این کمپین همزمان بود با پخش تبلیغات تلویزیونی زیما و با استقبال بی سابقه ی مخاطبین ما همراه شد.
نویسنده: ماندانا علوی

اشتراک گذاری :

کپی شد

تیم مارکتینگ داتیس تابستان 1400 را با کمپین «صدا و زیما» و جوایز هیجان‌انگیز آن شروع کرد. این کمپین همزمان بود با پخش تبلیغات تلویزیونی زیما و با استقبال بی‌سابقه‌ی مخاطبین ما همراه شد. پیش از پرداختن به این کمپین، ابتدا مروری خواهیم داشت بر ویژگی‌های یک کمپین تبلیغاتی موفق.

کمپین تبلیغاتی موفق چه نتایجی را در پی دارد؟

بعد از انجام هر کمپین تبلیغاتی، چند نتیجه باید حاصل شود. هنری فورد می‌گوید: «کسی که تبلیغات را برای پس‌انداز کردن پول، متوقف می‌کند، مثل شخصی است که برای صرفه‌جویی در وقت، ساعتش را متوقف می‌کند».

کسی که بدون به کار بستنِ یک استراتژی تبلیغاتی مؤثر دست به تبلیغ بزند، باید در انتظار شکست باشد. استراتژی تبلیغاتی طرحی است که به شرکت‌ها در فروش محصولات یا خدماتشان کمک می‌کند. محصولات جدیدی که تولید می‌شوند یا محصولات قدیمی که باید به بازار عرضه شوند باید با یک کمپین تبلیغاتی مؤثر همراه باشند.

کمپین تبلیغاتی مجموعه‌ای از پیام‌های تبلیغاتی است که حول یک ایده واحد می‌چرخند و بر مبنای استراتژی بازاریابی کسب‌وکار طراحی شده‌اند و می‌تواند مزایایی همچون ارتقای آگاهی از برند و افزایش فروش را برای شرکت در پی داشته باشد.

یک کمپین تبلیغاتی موفق و مؤثر باید از ویژگی‌هایی زیر برخوردار باشد:

- مخاطبین مورد نظر را جذب کند

- ارتباطی ارزشمند میان کسب‌وکار و مخاطبان آن ایجاد کند

- اعتماد مخاطبان را جلب کند

- مخاطبان را به ایجاد تماس با برند ترغیب کند

- اطلاعات مورد نظر را منتقل کند

- به راحتی قابل یادآوری باشد

- توجه افراد را جلب کند

- معرف خوبی برای برند باشد

- کوتاه و جذاب باشد.

صدا و زیما

زیما ماحصل زحمات جوانان ایرانی است که به دستیابی به رویاهایشان باور دارند. تیزر تبلیغاتی زیما بر مبنای همین باور ساخته شده است که می توان رویاپردازی کرد و به رویاها دست پیدا کرد؛ همان مسیری که زیما در این سال‌ها با از میان برداشتنِ همه موانع طی کرده و به نقطه امروزی رسیده است.

برای تماشای ویدئوی تبلیغاتی زیما اینجا کلیک کنید.

در ادامه‌ی این مقاله به طور مختصر به کمپین360 درجه‌ی صدا و زیما می‌پردازیم.

این کمپین با هدف شناساندن برند زیما و معرفی ویژگی‌های این برند به مخاطبان آن آغاز شد. برای برنامه‌ریزی این کمپین، ابتدا مخاطب، پیام و هدف کمپین مشخص شد و با کمک جلسات طوفان فکری، برنامه عملیاتی کمپین در سه فاز تیزینگ، پخش تلویزیونی و مسابقات سه‌مرحله‌ای اجرا شد.

در فاز تیزینگ، علاوه بر تحریک کنجکاوی مخاطبان، بر ویژگی‌های متمایز زیما تأکید شد و مخاطبین به تماشای پخش‌های تلویزیونی تیزر تبلیغاتی زیما ترغیب شدند. فاز دوم کمپین به صورت موازی در شبکه‌های اجتماعی و تلویزیون اجرا شد و در فاز سوم، مسابقاتی با توجه به پیام تیزر تبلیغاتی زیما طراحی و اجرا شدند.

این کمپین سوای از پخش‌های تلویزیونی، در شبکه‌های اجتماعی هم بیش از 900000 بار ایمپرشن دریافت کرد.

در ادامه‌ی این مقاله، به بازتاب کمپین 360 درجه‌ی صدا و زیما و ویدئوی تبلیغاتی زیما در خبرگزاری‌های مختلف نگاهی می‌اندازیم.

دیجیاتو درباره‌ی کمپین صدا و زیما چنین نوشته است:

«زیما، نخستین و بزرگ‌ترین تولید‌کننده‌ی اینورترهای ساختمانی و آسانسوری در ایران، در این آگهی تبلیغاتی سعی کرده است وجهه‌ی تازه‌ای را از خود نمایان کند. در واقع به جای استفاده از فضای خشک و چارچوب‌دار و نه‌چندان جذابِ نمایشگاه‌های صنعتی و مجلات تخصصی، زیما از فضای شناور و جذاب تلویزیون استفاده کرده است. این موضوع زمانی ارزشمندتر به نظر می‌رسد که هزینه‌ی زیاد تبلیغات تلویزیونی را هم به این معادله اضافه کنیم که در این صورت می‌توان گفت این انتخاب، ریسک‌پذیری و پشتوانه‌ی مالی زیما را به‌بهترین شکل نشان می‌دهد».

برای مطالعه‌ی متن کامل گزارش دیجیاتو اینجا کلیک کنید.

همچنین در خبرگزاری خبرآنلاین نیز مقاله‌ای درباره‌ی کمپین صدا و زیما منتشر شده است که در ادامه، بخشی از آن را می‌خوانید:

«شاید کمتر برندی را سراغ داشته باشیم که برای تولید محتوای تبلیغاتی، عمیقاً سراغ مفهوم و ماهیت محصول یا خدمات خود برود؛ بنابراین می‌توان ردپای یک نام تجاری دیگر را در پسِ ویدیوی زیما دنبال کرد؛ «داتیس» که در اصطلاح تجاری خواهرخوانده‌ی زیما است؛ در واقع داتیس یک شرکت تولید تابلو فرمان آسانسور است که از درایوهای زیما در برخی محصولات خود استفاده می‌کند. یک همکاری دو جانبه که ماحصل این همکاری رسیدن به چنین درک عمیقی از نوشتن سناریو و اجرای آن است.

نوشته شدن سناریویی اثرگذار و مناسب با استفاده از دو واژه‌ی «اینورتر» و «بالابر» نشان‌دهنده‌ی این است که زیما قواعد بازی را خوب می‌داند و می‌شود فهمید که پشت هر رفتار تبلیغاتی این برند، یک اتاق فکر خلاق وجود دارد؛ اتاقی شامل افرادی که برند و استراتژی فکری برند را به طور دقیق می‌شناسند».

می‌توانید متن کامل گزارش خبرآنلاین را در این لینک بخوانید.

 


نظرات

برای ثبت نظر میبایست وارد شوید.

©تمام حقوق این سایت متعلق به شرکت الفبای فناوری داتیس تولید کننده تابلو فرمان آسانسور است